GreenDay

GreenDay är en internationell miljökampanj på ebm-papst som startade under 2012 då varje ebm-papst bolag runt om i världen hade varsin miljötemavecka. Sedan dess har utvecklingen gått mot att genomföra återkommande hållbarhetsaktiviteter under hela året.

Every day is a GreenDay


ebm-papst GreenTech står för hållbar utveckling
I år är det femte året som ebm-papst genomför den internationella hållbarhetskampanjen GreenDay. Vi arbetar med ständiga förbättringar på hållbarhetsområdet. Förutom att ebm-papst är ett företag med uttalad hållbarhetsstrategi så bidrar även våra produkter till minskad energianvändning och därmed minskad klimatpåverkan.

All vår säljande personal utbildas i ecodriving. Vi har investerat i effektiva värmepumpar för att minska energianvändningen för uppvärmning av både lager och kontor samt även varmvatten. För ett par år sedan gick samtliga anställda miljöutbildningen ”Miljökörkortet”.

En av de större förändringar som ebm-papst i Sverige genomfört under 2015-2016 är flytten av produktionsverksamhet från Skinnskatteberg till Järfälla. I och med detta har vi eliminerat onödiga godstransporter.

ebm-papst i Sverige är sedan flera år vänföretag till WWF Världsnaturfonden och vi har två år i rad uppmärksammat Earth Hour, WWF's årliga, samt världens största, klimatmanifestation med syfte att visa vårt engagemang för en hållbar framtid och informera vår personal om hur man kan agera klimatsmart i vardagen. I företagets lunchrum finns numer endast ekologiska och kravmärkta produkter, såsom frukt och kaffe, etc.

Läs mer om hur vi firat GreenDay genom åren nedan!

GreenDay
GreenDay 2012
GreenDay 2013
GreenDay 2014
GreenDay 2015
GreenDay 2016